lördag 9 juni 2012

Psaltaren 13


Psalm 13, av David.

Hur länge, Herre, skall du alldeles glömma mig? Hur länge skall du dölja ditt ansikte för mig?

Hur länge skall jag oroas i min själ och ängslas i mitt hjärta dagligen? Hur länge skall mina fiender triumfera över mig?

Se till mig och svara mig, Herre, min Gud! Upplys mina ögon, så att jag ej somnar in i döden.

Låt inte min fiende säga: ”Jag blev honom för stark” och mina fiender glädja sig när jag vacklar.

Jag förtröstar på din nåd, mitt hjärta jublar över din frälsning. Jag vill sjunga till Herrens ära, ty han är god mot mig.




Det är så jag själv känner att jag behöver be denna dag. Då är det skönt att hitta ett Bibelord som beskriver dina eller mina innersta behov, önskningar och känslor. Det är skönt att veta att du eller jag inte är först eller sist att uppleva vardagen som tung eller tuff. Bara det att veta att Gud själv har omsorg om dig och mig. Om han hjälpte David för nära 3 000 år sedan då kan han hjälpa dig eller mig idag. Det står skrivet att det förbund som Jesus upprättat är SÅ MYCKET bättre än det som gällde tidigare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar