måndag 4 juni 2012

Frankrike

Läser en artikel i Jerusalem Post som fångade mitt intresse.

En Antisemitisk och mycket våldsam attack sker i Frankrike. Ett tiotal män attackerar tre judiska män som enligt religiös tradition bär kippa. Attacken är rå och brutal. Med tillhyggen som hammare och järnrör attackerar man snabbt och skoningslöst. De tre offren hade inte en chans.

Men detta är inte det enda tråkiga i sammanhanget. Förövarna uppgavs vara män med ursprung i norra Afrika, troligen med muslimskt ursprung.

Det är inte bara Antisemitism som gör mig upprörd. Tyvärr kan andra rasistiska och eller främlingsfientliga grupperingar kan dra nytta av detta dåd. Dubbel orsak att bli upprörd således. Samtidigt måste man våga se och exponera den muslimska Antisemitismen.

3 kommentarer:

  1. Man behöver inte gå så långt för att läsa om den här typen av överfall. I Malmö händer det hela tiden, allt med poltikernas goda minne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är medveten om det. Men sällan läser/hör vi om detta i svenska och eller israeliska nyheter...

      Radera
  2. Ja, i Sverige gäller det att vara politiskt korrekt. Läs gärna mitt senaste inlägg på min blogg.

    SvaraRadera