söndag 14 december 2014

Verkar som om jag hade rätt

Det verkar som om jag hela tiden haft rätt i min bild av Sverigedemokraterna. Jag har vid flera tillfällen varnat mina judiska och kristna vänner att SD:s "Israelvänlighet" endast är ett "spel för gallerierna" och att bara det är en anledning att inte ge partiet sin röst. Jag har varnat mina judiska vänner att SD snabbt kan komma att vända sig om och (bildligt talat) hugga judarna som stödjer partiet i ryggen.

I dagens DN läser jag en längre intervju av Niklas Orrenius där riksdagsledamoten, partisekreteraren och andre vice talman Björn Söder får tala ut.

Man får välja mellan att vara jude eller svensk är en av hans ståndpunkter.

Jag sitter i soffan och läser boken "UT UR SKUGGAN - en kritisk granskning av Sverigedemokraterna" av Mikael Ekman och Daniel Poohl. Jag har än så länge knappt läst halva boken, men min åsikt om Sverigedemokraterna som ett "nazi-light-parti" cementeras. Vid partiets uppstart fanns det med gamla SS-soldater och nazister i partistyrelsen/inre kretsen. 1980 och 90-talets nynazistiska skinnskallar utgör en stabil grund inom partiet. Man anlitar aktiva nazister för att skapa politiska slagord/slogans mm.

Det verkar som om jag hade rätt. Sverigedemokraternas stöd för Israel är mest ett spel för gallerierna och motsvarar en spark i skrevet på den muslimska befolkningen som invandrat till Sverige.

Det är otänkbart för undertecknad att stödja ett dylikt parti. Jag vädjar till judar och kristna att INTE stödja det partiet.

Gud Välsigne och Bevare Sverige. Gud Välsigne och Bevare Israel. Gideon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar