onsdag 17 april 2013

200 Tack

Mitt tvåhundrade blogginlägg skriver jag just i detta nu.

Hipp, hipp Hurra.

Men det var inte det som ordet "tack" i rubriken syftade på. Nej det hör samman med något helt annat.

Jag är tacksam till Gud. Under de senaste dagarna har jag påmint Gud om ett ord, ett tilltal han gett mig vid ett tidigare tillfälle. Den Helige Ande, Guds Ande har lovat att "jag skall alltid ha det jag behöver" (inte detsamma som "vill ha"). Idag fick jag ett sådant bönesvar, eller om man så vill. Jag fick erfara att när Gud lovar något så håller han sitt löfte (sina löften).

Hur vet jag att det var Gud?

Dels för att när Gud talar genom sin Ande till dig eller mig så harmoniserar alltid hans tilltal med de löften som du och jag hittar när vi läser Bibeln.

För den som är ovan med Bibeln kan det till att börja med verka långsökt, men om din bön och ditt behov är äkta. Då kommer också Gud genom sin Ande att leda dig till de Bibelställen som bekräftar din situation och eller ditt behov.

Därför kan jag idag säga, Tack Gud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar