lördag 3 oktober 2015

Ett val

Jag har valt att i min lista över bloggar lägga till Mona Walter.

Jag är medveten om att det finns de som bestämt hävdar att hon är Sverigedemokrat, islamofob och rasist.

För mig framstår hon som en person som tar religionsfriheten, yttrandefriheten och åsiktsfriheten i anspråk. Hon säger det som är allt annat än politiskt korrekt och som kan uppfattas som stötande av så kallade antirasister och lättkränkta personer. Om det är på det viset att de enda politiker som väljer att stödja henne i detta är tillhör SD så tycker jag personligen att det säger mer om andra politiska partiers flathet än SD:s åsikter.

Hon har bakgrund/ursprung inom islam och genom att göra det enligt islam förbjudna - konvertera, lämna islam, hon ifrågasätter shariapolisernas krav på lämplig klädsel och beteende hos kvinnor boende i områden som svensk polis ibland kallar "no-go-zon".

Det är ett par av anledningarna till att jag valt att lägga till henne i min blogglista. Hennes politiska ställningstagande eller inte är av underordnad karaktär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar