onsdag 10 oktober 2012

Växer

Man brukar tala om att saker "växer". Eller rättare sagt man upptäcker det positiva med någon eller någonting och då kan man välja att använda ordet - växer.

Genom en bekant så kom jag i kontakt med webbtidningen/nyhetssajten, Egypt Independent. Jag tycker att det är en webbsida/nyhetskanal som "växer" allt mer. Vem det än är som driver den (arbetar med den) så verkar de vara medvetna och använder sig av "yttrandefriheten" i den mån de kan, vill eller tillåts.

Hittar idag två artiklar som jag fastnade för. Detta i ett Egypten som verkar gå allt mer åt "arabisk vinter" (islamism).

Den första jag fastnar för handlar om Polisen i Frankrike som som avslöjat ett islamistiskt terroristnät/grupp.

Den andra nyheten jag fastnar för handlar om två små pojkar. Två bröder som tillhör den koptiska minoriteten i landet. 9 och 10 år skall de vara. Brottet de påstås ha begått är - hädelse. Dessa pojkar som knappast förstått vad de gjort eller påstås ha gjort är nu släppta.

Webbtidningen/nyhetssajten som vågar skriva om saker som kan vara generande (kritik) för radikala islamister växer således i mina ögon...

Och sedan vill jag passa på att gratulera de nyblivna Nobelpristagarna i Kemi. En av dessa är Amerikansk jude. Ett stort grattis är på sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar