torsdag 20 september 2012

Förvånad men ändå inte

Sätter mig framför datorn och tar en tidig titt på nyheter och annat.

Just nu i dagarna har Anders Borg burit Regeringens höstbudget (kallas den nådiga luntan?) genom Stockholms gator. Blev nyfiken på en artikel i DN om Leif Pagrotsky (S) med rubriken "Behåll rutavdrag och sänkta skatter". Nu måste jag som min egen rubrik säger medge att jag blev "förvånad men ändå inte". Detta beroende på att en av de (få) S-politiker jag beundrar för sin klokhet är just Leif Pagrotsky.

Hela artikeln/intevjun med honom får läsa själv i DN, men ett litet citat hämtat därifrån tänker jag bjuda på:

"Grunden i Leif Pagrotskys tankar är att tillväxt snarare än högre skatter ska finansiera satsningar på välfärden".

Att en hög Socialdemokrat skulle säga att höjda skatter inte är lösningen på allt i Sveriges ekonomi var dock något förvånande!

Ser ett liknande inlägg i SvD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar