lördag 8 november 2014

2014.11.07 Fokus Israel Nyheter, samt

Kortversion av hur jag presenterar Fokus Israel samt ett eget litet tillägg.

Länk till Eddie Chumneys nyhetssammanfattning på engelska.

Länk till Dan Johanssons nyhetssammanfattning på svenska.

Mitt eget lilla bidrag den här dagen hämtar jag ifrån profeten Jesaja bok och sammanhanget i kapitel 49 verserna 14 till 26. I den avslutande versen återfinns en liten mening om hur jag uppfattar Islams och framförallt Islamisters dagsaktuella inställning till Israel. "Och av sitt eget blod skall de bli druckna, som av sött vin".

Hur ofta har du och jag inte hört uttrycket "blodtörstig" i en eller annan grammatisk form/böjelse? Att idag läsa, höra eller se nyhetsrapporteringen från (inte bara) Mellanöstern och Europa och hur man attackerar Israel och det judiska folket fysiskt, verbalt, massmedialt, politiskt osv osv då kan jag bara nicka instämmande i Jesajas ord - druckna av blodtörst. Och det är och kommer att vara/bli fruktansvärt, men se också hos Jesaja att Israels Gud kommer att försvara och upprätta Israel som land och folk (judarna). Inte för landet eller folkets egen skull i första hand, utan för Hans Namns skull. Gud säger till/genom profeten att "det är för mitt eget namns skull som jag gör detta".

Så den enda tröst jag via dena blogg kan komma med när du, ni, vi, jag fylls av fasa över omvärldens (inklusive Sveriges) behandling och agerande mot Israel och det judiska folket är: Göm inte att GUD ÄR STÖRRE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar