fredag 15 maj 2015

2015.05.15 Fokus Israel Nyheter +

Senaste nyhetsuppdateringarna från Fokus Israel finns nu tillgängliga på Youtube.

Eddie Chumney sammanställer och läser sina nyheter på engelska. Idag fokuserar Eddie på ett Bibelstudie snarare än nyhetssammanställning.

Dan Johansson sammanställer och läser sina på svenska. Nedan följer en liten sammanfattning av hans nyheter:

- USA, delstat fördömer BDS-rörelsen.

- EU, krav på märkning av Israeliska varor som tillverkas på "ockuperat område".

- Rymdstudier erbjuds både judiska och arabisk/palestinska ungdomar.

- Tusentals arabisk/palestinska studenter vid Israeliska Universitet.

- Jesaja kapitel 19 och "trestatsförbundet" kommenteras.

- Antisemitismen i Holland/Nederländerna ökar kraftigt.

- Israelisk resolution gällande narkotikabekämpning antas av FN.

- Israel hjälpinsats till Nepal.

- 1 Mos 12 kommenteras.

- Israel firade 67 år. Statistik redovisas knuten till denna (födelsetal immigration osv). Befolkningen totalt har tiodubblats under de här åren.


+ Paul Widén kommenterar Israels nytillträdda regering och utmaningarna de står inför.

+ Mohamed Omar om Ship to Gaza. Citat: Jag hade faktiskt kunnat skämma ut mig ännu mer än jag gjorde. Det var nära att jag kom med på en av båtarna till Gaza. Jag blev bjuden av vår egen expert på ”folkhemsislamism”, Mattias Gardell. Men jag tackade nej, vilket tyder på att jag visserligen var en idiot, men att min idioti hade gränser även då.
En sak mindre jag behöver skämmas för alltså.
+ Feiler, Wiehe m.fl vänstersympatisörer (varav några kan räknas in i kategorin - extremister) deltar i och arrangerar cirkusen bakom Ship to Gaza tillsammans med terroriststämplade IHH.
+ Israelisk småskalig biogasanläggning (engelsk text).'
+ Hur kommer det att gå för Sveriges judar i framtiden? Har de en framtid i Sverige? Debattartikel i GP.
+ Soda Stream flyttar tillverkningen från "Västbanken" tidigare än beräknat. Man har böjt sig för BDS-rörelsens krav och gör därmed också X-antal Palestinier arbetslösa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar