lördag 4 oktober 2014

Möte

Vädret var så härligt idag, denna första lördag i oktober 2014. Jag hittade inte en enda ursäkt för att inte ta en långpromenad.

Under den andra halvan av min promenad ser jag en bekant komma ut från en speciell föreningslokal i staden. En person som jag inte träffar varje dag, men ofta när antingen hon eller jag som bäst behöver någon att tala med.

Tänk ändå att en person som av livets omständigheter misshandlats och sårats så svårt kan bära inom sig en av de vackraste själar en person kan ha. Kanske är det också därför hon sårats, misshandlats och utnyttjats så hårt av livet.

När vi efter en stunds samtal går åt var sitt håll igen. Då går både hon och jag med lättare och spänstigare steg vidare på vår respektive väg.

B, Gud Välsigne Dig på din väg, nu och i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar