torsdag 30 mars 2023

Förnyelse eller avfall

 Jag känner mig beklämd när jag läser Världen Idag:s artiklar om Niklas Piensoho och hans krypande inför regnbågsflaggan med bibelstudier som frångår Bibliska sanningar och ståndpunkter. En dans som ska leda fram till acceptans av synd i form av utlevd homosexualitet.

Jesus till skillnad från Piensoho säger Johannesevangelium kapitel 8 och vers 11 Inte heller jag dömer dig. Gå nu, och synda inte mer. (Vissa handskrifter lägger till: från och med nu). SKB 

Enligt en av artiklarna känner ett flertal församlingsmedlemmar en stor sorg över omsvängningen i Filadelfia Stockholm. Detta förnekas av ledare i församlingen, men personligen tror jag att det handlar att man inte vill erkänna att församlingens ledning gör avsteg från kristen traditionell Bibeltolkning.

Jag är inte medlem i den aktuella församlingen, men jag känner själv en stor sorg över tillståndet i svensk kristenhet. Vi sjunger i sånger, citerar Bibeln om att Jesus är Herre. Att varje knä ska böjas, varje tunga ska bekänna att Jesus Herre Är. Det är alltså inte vi som tror på Jesus och på hans verk på Golgata kors och på Guds Ord som skall böja knä inför regnbågsflaggan. Det är regnbågsflaggan och hennes förespråkar - bärare som skall böja knä inför Jesu kors. Bekänna och avsäga sig sina synder, bli renade genom Jesu Blod utgjutet som ett försoningsoffer för våra synder. 

GÅ NU, OCH SYNDA INTE MER hade varit Bibliskt Korrekt, tyvärr svänger många kristna och böjer sig för POLITISKT KORREKT = denna tidsålders gud och väsende.

Avfallets tid är tyvärr nu.

Jesus förlåt oss våra synder, Gideon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar