söndag 30 september 2018

Bokmässa plus

Jag börjar med mina PLUS, länkar till Dan Johansson och hans Israelnyheter 2018-09-21 som sänds i av den kristna Tv-kanalen Kanal10.

Här är en länk till Världen Idag som skriver kort om Kristna Bokförlag på Bokmässan.

Ulf Cahn skriver i Världen Idag om hur det Allt trängre för Sveriges judar, läsvärd och viktig krönika.

NMR förbjuds att verka i Finland. Om vårt grannland kan, varför kan inte Sverige?

Bokmässan, ja det blev ett litet besök där under gårdagen.

Som vanligt mycket folk. I år slapp man demonstrationer av NMR samt kravaller utanför portarna som NMR och vänsterextrema antifascister tillsammans stod för. För politiskt korrekta representerar nazisterna de onda och vänsterextrema antifascister de goda. Min tolkning är att båda grupperingarna är olika sidor på samma mynt = lika förkastliga eftersom båda grupperna gärna använder (rättfärdigar) våld för att framföra sina åsikter.

Böckerna som köps i år av undertecknad hamnar i kategorierna religion och/eller politik med ett undantag, en humoristisk bok "Skyltat - på väg". Således lite mer i bokhyllan och lite mindre i plånboken. En bok som jag inte hittade, men som skall beställas är "Lethal White" av Robert Galbraith vilket är en pseudonym för J K Rowling som har blivit mest känd för sina böcker om Harry Potter. Orsaken att jag beställer den är att jag gärna läser på engelska (ett sätt att hålla det språket levande).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar